PK všeobecnovzdelávacích predmetov

Predmetová komisia  všeobecnovzdelávacích predmetov (PK VVP) je metodickým orgánom, ktorý tvorí skupina pedagogických pracovníkov našej školy, vyučujúcich  predmety slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk, dejepis, občianska náuka, etická výchova, náboženská výchova, biológia, geografia, matematika, informatika, telesná a športová výchova.

PK VVP plní tieto funkcie:

  1. riadiacu a organizačnú,
  2. kontrolnú a hodnotiacu,
  3. vzdelávaciu (odborno-metodickú).

Princípy činnosti PK VVP vyplývajú z jej postavenia a poslania. Sú to:

  1. Realizácia úloh filozofie a stratégie školy.
  2. Realizácia profesijného a osobného rastu pedagogických pracovníkov a tým skvalitňovanie výchovno-vzdelávacieho procesu školy.
  3. Názorová pluralita pri riešení odborných pedagogických problémov.
  4. Vedeckosť a odbornosť.
  5. Permanentná inovácia obsahu, metód a foriem činnosti.
  6. Systémovosť, komplexnosť a spätná väzba.
  7. Individuálny rozvoj pedagogických pracovníkov podľa profesijných a osobnostných predpokladov.

Ciele, úlohy, činnosti, funkcie, obsah, prostriedky, metódy i formy činnosti PK VVP vyplývajú z analýzy jej práce za uplynulý školský rok a sú v súlade so s Pedagogicko-organizačnými pokynmi vydanými MŠVVaŠ SR, Koncepciou rozvoja odborného vzdelávania na stredných školách KSK, Koncepciou rozvoja práce s mládežou,  Koncepciou rozvoja športu KSK, Koncepciou rozvoja kreatívnej ekonomiky, odporúčaniami Rady školy, rodičovskej rady a školskej žiackej rady aktuálnymi a perspektívnymi potrebami školy, žiakov, učiteľov.

Práca členov PK VVP je zameraná na vzdelávanie a výchovu mladého človeka v súlade s profilom absolventa obchodnej akadémie. Okrem odovzdania odborných vedomostí sa učitelia vedú študentov k aplikácii teoretických poznatkov, vychovávajú k samostatnosti, zodpovednosti, rozvážnemu konaniu v súlade s právnymi normami spoločnosti, k humanizmu, demokracii a vlastenectvu.

Učitelia všeobecnovzdelávacích predmetov sústreďujú pozornosť na formovanie kľúčových kompetencií  žiakov, a to najmä:

  1. komunikatívnych a sociálno-interakčných spôsobilostí,
  2. intrapersonálnych a interpersonálnych spôsobilostí,
  3. schopností tvorivo riešiť problémy,
  4. podnikateľských spôsobilostí,
  5. spôsobilosti byť demokratickým občanom.

Cieľom učiteľov VVP je i formovanie všeobecných kompetencií žiakov, zároveň pôsobenie na žiakov tak, aby sa vyznačovali požadovanými osobnostnými predpokladmi, vlastnosťami a schopnosťami.

Prednosťou PK VVP je, že jej členovia vyučujú rôzne všeobecnovzdelávacie predmety, čo vplýva na efektívnosť práce a zároveň poskytuje širšie medzipredmetové pohľady na výučbu.  

Plánovanie činnosti PK VVP nadväzuje na analýzu dosiahnutých výsledkov. Plán práce vychádza:

  • z plánu hlavných úloh školy,
  • z hodnotenia výsledkov činnosti PK  VVP  za predchádzajúci školský rok,
  • z pedagogicko-organizačných pokynov MŠ SR,
  • z pedagogicko-organizačných pokynov KSK,
  • zo školského vzdelávacieho programu,
  • z aktuálnych podmienok školy, vzdelávacích potrieb pedagogických pracovníkov.

Obsah činnosti PK VVP sa sústreďuje na:

  • efektivitu vyučovacieho procesu,
  • primeranosť použitých vyučovacích metód v súvislosti s výkonmi žiakov, vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi,
  • uplatňovanie zážitkových a aktivačných metód,
  • dosahovanie dobrých výchovno-vzdelávacích výsledkov,
  • organizáciu žiackych súťaží,
  • podiel na príprave podujatí školy,
  • prípravu exkurzií a iných mimoškolských foriem vzdelávania žiakov,
  • vedenie záujmovej činnosti,
  • návrhy na optimalizáciu rozvrhu hodín na škole vzhľadom na špecifiká výučby predmetu a psychohygienu,
  • spoločnú kontrolu výsledkov práce vyučujúcich, ich porovnávanie,
  • prípravu podujatí kultúrno-vzdelávacieho charakteru,
  • prípravu  športových podujatí,
  • vedenie evidencie inventáru materiálneho vybavenia  jednotlivých kabinetov, dopĺňanie učebných pomôcok,
  • vnútornú kontrolu riadenia vyučovacieho procesu a vyhodnocovanie získaných informácií,
  • analýzu výsledkov vedomostí, zručností a návykov žiakov pre potreby PK VVP a vedenia školy,
  • tvorbu didaktických testov,
  • skúmanie efektívnosti výučby pri použití nových metód, foriem prostriedkov,
  • zjednotenie kritérií na hodnotenie učebných výkonov žiakov, opakovanie, skúšanie a klasifikáciu,
  • prípravu metodických a kontrolných materiálov,
  • tvorbu úloh a zadaní na prijímacie a  maturitné skúšky,
  • výmenu skúseností metodicko-odborného charakteru z podujatí organizovaných MC a inými vzdelávacími inštitúciami,
  • výmenu vlastných pedagogických skúseností,
  • štúdium nových legislatívnych noriem,
  • sledovanie najnovších odborných a pedagogicko-psychologických publikácií, časopisov,
  • sledovanie inovácií v pedagogických dokumentoch,
  • konzultovanie  tematických výchovno-vzdelávacích plánov,
  • koordináciu medzipredmetových vzťahov,
  • starostlivosť o nadaných, talentovaných a slabo prospievajúcich žiakov,
  • vedenie školskej dokumentácie podľa požiadaviek príslušného predmetu (žiacke písomné práce a pod.),
  • vzájomné hospitácie učiteľov,
  • hodnotenie a analýzu výsledkov výchovy a vzdelávania žiakov  v jednotlivých vyučovacích predmetoch, 
  • inováciu obsahu jednotlivých vyučovacích predmetov.

Vo výchovno-vzdelávacom procese sa vo všetkých všeobecnovzdelávacích predmetoch  kladie dôraz na mediálnu, enviromentálnu a multikultúrnu výchovu, výchovu k humanizmu a uplatňovaniu ľudských práv, úctu k starším, zdravú výživu, ochranu zdravia, prevenciu drogových závislostí, stresu a AIDS, finančnú gramotnosť,  a v čo najvyššej možnej miere sa využívajú informačno-komunikačné technológie.

Dôležitou súčasťou práce členov PK VVP je práca s talentovanými žiakmi v záujmových krúžkoch, ktorá prispieva k rozvoju schopností žiakov a zároveň k  zmysluplnému využívaniu  ich voľného času.

Členovia PK VVP ponúkajú žiakom možnosť pracovať v nasledovných  krúžkoch:

  • Literárny krúžok - Mgr. M. Lajčáková,
  • Nebojme sa maturity zo SJL - PhDr. Ľ. Zuščinová,
  • Nemčina inak  - Mgr. L. Lehončáková,
  • Angličtina inak - Mgr. D. Gonos,
  • Športové hry – chlapci - Mgr. L. Danko,
  • Športové hry – dievčatá - PaedDr. E. Torbová,
  • Redakčný krúžok – PhDr. Ľ. Zuščinová, Mgr. D. Gonos.

 Učitelia pre žiakov v tomto školskom roku pripravia nasledovné aktivity a podujatia:

  • Záložka spája slovenské školy
  • Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice
  • Európsky deň jazykov
  • Exkurzia na Duklu
  • Exkurzia do Osvienčimu
  • Olympiáda zo slovenského jazyka a literatúry
  • Olympiáda v anglickom jazyka
  • Olympiáda v nemeckom jazyku
  • Návšteva FEI TUKE
  • Návšteva divadelných predstavení
  • Návšteva divadelného predstavenia v anglickom jazyku
  • Návšteva podujatí knižnice a múzea
  • Súťaže a aktivity, ktoré podporujú využívanie IKT,
  • Školské kolá športových súťaží (v basketbale, stolnom tenise a iných druhoch športu podľa záujmu žiakov),
  • Dlhodobé športové súťaže
  • Kurz na ochranu života a zdravia
  • Cvičenia na ochranu života a zdravia
  • Kurz pohybových aktivít v prírode
  • Deň zvýšenej športovej aktivity
  • Deň otvorených dverí
    a ďalšie.

Tento web používa na analýzu návštevnosti súbory cookies.
Ak budete pokračovať bez vykonania zmien nastavení, predkpokladáme, že chcete z našej stránky dostávať všetky súbory cookie.